Design contest

NIEUWS

SPANNEND!!

Afgelopen weekend zijn alle inzendingen, netjes gebundeld in mapjes, voor de Design contest BinnenhofInsideOut naar de juryleden gegaan.  Dit ter voorbereiding van het juryberaad in de komende maanden.

HOE DE STAD EEN MEDIUM WORDT

Een goed voorbeeld van hoe de stad een medium wordt.
Eind juni komt de Volvo Ocean Race naar Den Haag. Voor het eerst in de historie eindigt deze legendarische zeilrace in Nederland. De Hofstad is trots om de finish te mogen organiseren en brengt de stad nu al langzaam in gereedheid voor dit onvergetelijke sportmoment. Initiatiefnemer van de design contest BinnenhofInsideOut, FaberExposize is de komende week druk bezig met het plaatsen van 278 vlaggen. De speciale vlaggen in de vorm van een zeil worden in betonnen voeten op verschillende plekken in de stad neergezet.

NOG 1 MAAND

In deze laatste maand voor 1 juli wordt er op alle fronten, zowel bij de studenten als de professionals, hard gewerkt om de inzendingen van de ontwerpen voor de Design Contest BinnenhofInsideOut te optimaliseren. Op de foto enkele studenten van de Hogeschool Inholland uit Den Haag en Rotterdam, die hun inzendingen onderling afstemmen.

JURYLID ERWIN OLAF SCHENKT AAN HET RIJKSMUSEUM

412 foto’s, zeven video’s en talloze tijdschriften heeft fotograaf Erwin Olaf geschonken aan het Rijksmuseum in Amsterdam. Ook heeft het museum nog 60 foto’s en drie video’s aangekocht. Bovendien zal er van 16 februari tot 12 mei in 2019 in het Gemeentemuseum en Fotomuseum van Den Haag een dubbele foto tentoonstelling worden gehouden van zijn prachtig werk.

BinnenhofInsideOut

ERWIN OLAF NADRUKKELIJK IN HET NIEUWS

Afgelopen weken stond, Erwin Olaf, een van onze juryleden van BinnenhofInsideOut nadrukkelijk in het nieuws. Vanwege vijf jaar koningschap van Willem-Alexander werden door Olaf officiële foto’s van het koninklijk gezin gemaakt. Met een op een ‘catwalk’ foto lijkend familieportret van het koninklijk gezin wist Erwin Olaf ook nu weer de grenzen van het genre royaltyfotografie te verleggen. De foto’s werden in de pers dan ook met lovende kritieken ontvangen.

BinnenhofInsideOut

EINDEXAMEN STUDENTEN INHOLLAND DEN HAAG EN ROTTERDAM HOUDEN BIJEENKOMST OVER CONTEST BINNENHOFINSIDEOUT

Vandaag, woensdag 25 april, wonen 4e jaarstudenten Communicatie aan de Hogeschool InHolland (Den Haag en Rotterdam) een debriefingbijeenkomst bij in Den Haag. De ingeschreven studenten krijgen zo de kans, om aan de hand van vragen die leven, zichzelf een nog beter beeld te vormen van de design contest BinnenhofInsideOut. De wedstrijd die deelnemers uitdaagt te komen met een concept dat er voor zorgt dat Den Haag tijdens de renovatie van het Binnenhof (van 2020 tot 2025) aantrekkelijk blijft voor bewoners en bezoekers. Geef 800 jaar democratie een podium met de hele Haagse binnenstad als decor!

INSCHRIJVING GESLOTEN

De inschrijving is inmiddels gesloten. We zijn erg blij met het groot aantal aanmeldingen.
De deelnemers gaan aan de slag, om conform de opdracht een creatief en verrassend visueel concept te bedenken voor de openbare ruimte rondom het Binnenhof gedurende de vijfjarige renovatie. Het concept moet bijdragen aan een aantrekkelijke binnenstad, die evenveel of zelfs meer bezoekers trek dan nu. Inzendingen dienen via de website ingestuurd te zijn voor 1 juli 2018

Jurylid Martijn Paulen, mogelijkheden voor ontwerpers

‘Tijdens renovatie van het Binnenhof, kunnen ontwerpers  zorgen voor revolutionaire ideeën en innovatieve oplossingen’ , aldus Martijn Paulen, directeur Dutch Design Foundation en tevens jurylid van Design Contest BinnenhofInsideOut. Meer informatie en inschrijven: www.binnenhofinsideout.nl

#martijnpaulen #DDF

HOU JIJ DEN HAAG AANTREKKELIJK?

Dan is Design Contest BinnenhofInsideOut jouw uitdaging.

VIDEO OVER RENOVATIE BINNENHOF

Deze video geeft een duidelijk beeld van de renovatie, die het Binnenhof vanaf 2020 tot 2025 te wachten staat.

ONTWERPWEDSTRIJD OP EVENTS.NL

Events.nl roept eventmanagers op om Den Haag aantrekkelijk te houden en deel te nemen aan de ontwerpwedstrijd BinnenhofInsideOut.
Zie oproep op  www.events.nl/nieuws/eventmanagers-gezocht

VIDEO OP SOCIAL MEDIA

Om een zo’n groot mogelijke bekendheid voor de Design Contest te genereren, zijn we op social media een campagne gestart met deze video.

KRIJGT HET BINNENHOF EEN LOOPBRUG TIJDENS RENOVATIE?

THEMAJAAR MONDRIAAN TOT DUTCH DESIGN LEVERT 110 MILJOEN EURO OP

Een Mondriaan-schilderij nagemaakt van 350 badhanddoeken op het strand van Scheveningen ANP
De bezoekers van tentoonstellingen en evenementen van het Mondriaan tot Dutch Design-themajaar brachten zo’n 110 miljoen euro in het laatje.

In totaal kwamen er 600.000 bezoekers af op het themajaar dat NBTC Holland Marketing organiseerde. De aanleiding was het honderdjarig bestaan van kunststroming De Stijl.

NBTC-marketingdirecteur Conrad van Tiggelen zegt dat steden en regio’s zoals Amersfoort, waar Mondriaan werd geboren, Drachten, Gelderland en Brabant hebben kunnen “meeprofiteren van internationale bezoekers” die op de evenementen afkwamen. “Door samen met verschillende regio’s en steden te investeren in een aansprekend thema, inspireer je met name internationale gasten tot bezoek aan plekken waarmee ze vooraf nog niet bekend waren.”
NBTC – marketingdirecteur Conrad van Tiggelen is een van de juryleden van de Design Contest BinnenhofInsideOut.

'DUIK IN DEN HAAG' EEN INSPIRATIEBRON VOOR DEELNEMERS.

Den Haag is de enige grote Nederlandse stad aan zee. Op slechts een steenworp afstand van de historische binnenstad ligt liefst elf kilometer strand, iets wat blijkbaar nog niet iedereen weet. Om dit gegeven onder de aandacht te brengen van het grote publiek, gaat Den Haag voor het eerst een grote, crossmedia (tv en online) campagne voeren in Engeland, België, Duitsland en Nederland.

Onder het motto ‘Duik in Den Haag’, zijn op 8 november circa 190 bekende en onbekende Hagenaars te water gegaan bij de Pier van Scheveningen. Bij die gelegenheid kregen de bezoekers een ‘sneak preview’ van de citymarketing campagne. De campagne is tevens de voorbode van 200 jaar Scheveningen, wat in januari 2018 gevierd zal worden onder de noemer ‘Feest aan Zee’.

Den Haag wil zich nog duidelijker op de kaart zetten als stad die aan zee ligt. Onderdeel van de campagne is een sprookjesachtige commercial waarin bezoekers letterlijk een duik in Den Haag nemen om te ontdekken wat de stad aan zee allemaal te bieden heeft.
 Wat is mooier om ook sommige van deze elementen te verwerken in de Design Contest BinnenhofInsideOut!

ARTIKEL OP DE SITE VAN MARKETINGTRIBUNE

Leuk nieuws. Marketingtribune besteedt op haar website met een artikel aandacht aan de Design Contest BinnenhofInsideOut. Het artikel lezen?  Dat kan via: http://bit.ly/2BwZssD

VEEL MEDIA AANDACHT VOOR BINNENHOFINSIDEOUT

Veel media aandacht in de dagbladen en vakpers op maandag 23 oktober bij de lancering van de Design contest BinnenhofInsideOut, tijdens DDW in Eindhoven.
De organisatie van Dutch Design Week (DDW) en World Design Event (WDE) kijken met meer dan 335.000 bezoekers terug op een succesvolle editie vol creatieve verbindingen, baanbrekend design en innovaties

HET BINNENHOF OPVALLEND AANWEZIG OP DDW

Eyecatcher in de glazen container van Design contest BinnenhofInsideOut op het Ketelplein is zonder twijfel de maquette van het Binnenhof uitgevoerd als 3D print. De maquette is in opdracht van ProDemos gemaakt door NOV’82 Architecten in Rotterdam. ProDemos is gevestigd in Den Haag. Het bezoekerscentrum staat recht tegenover het Binnenhof. Vanuit die plek biedt men rondleidingen, educatieve programma’s, debatten, exposities en cursussen. Jaarlijks ontvangt ProDemos tienduizenden scholieren, studenten, leden van politieke organisaties, toeristen en andere geïnteresseerden, die via hen ervaren hoe politiek, democratie en rechtsstaat functioneren: www.prodemos.nl. Overigens ontwikkelde de architecten van NOV’82 ook een prachtige app waarmee je een virtueel bezoek kunt brengen aan het Binnenhof.

Het downloaden uit de App Store, voorop de iPad is zeker de moeite waard!: Binnenhof 3D

STAND NO. 5 OP HET KETELPLEIN IN EINDHOVEN

Tijdens de DDW wordt de Design Contest aan het publiek gepresenteerd. Op het Ketelhuisplein kan de glazen container moeilijk worden gemist. Markant in het midden van de presentatie staat de in 3-D vervaardigde maquette van het Binnenhof. Een creatie van de Rotterdamse architect Saynzo Osinga voor opdrachtgever ProDemos.

EERSTE IMPRESSIE VAN STAND OP DDW

Het eerste weekend van DDW 2017 werd druk bezocht. Zeker ook het gebied dat aangeduid wordt als Strijp S. Een belangrijke stadsontwikkeling die nu met de te realiseren woningbouw zijn voltooiing nadert. Centraal in dit geheel ligt het Ketelhuisplein waar dit jaar het People’s Pavilion een prominente plaats inneemt. Direct daarvoor staat de glazen container van BinnehofInsideOut.

DE HANDOUT VAN BINNENHOFINSIDEOUT

In en rond de glazen container wordt de aandacht van de bezoekers gewekt met deze hand out. Daarin wordt kort de essentie van de Design Contest verwoord en wordt iedereen uitgenodigd de website te bezoeken.

HARD GEWERKT

Hier wordt de laatste hand gelegd aan de presentatie van BinnehofInsideOut. Gezien de 300.000 bezoekers die dit jaar worden verwacht, mag een wedstrijd als deze uiteraard niet ontbreken op dit 9-daagse design evenement. Initiatiefnemer van de ontwerpwedstrijd FaberExposize is als programmapartner nauw verbonden aan DDW. Zo realiseert men onder andere de signing, vlaggen en wrapping van alle Volvo’s die zorgen voor het vervoer tussen de verschillende locaties.

Wedstrijdsecretariaat
Binnenhof InsideOut!
Zwarte Mees 7
1423 NH Uithoorn
Nederland
info@binnenhofinsideout.nl

© InsideOut! / FABEREXPOSIZE