NIEUWS

DESIGN CONTEST NAAR DEN HAAG
Goed nieuws, de design contest BinnenhofInsideOut krijgt een vervolg in Den Haag. De expositie die tijdens de Dutch Design Week te zien was in Eindhoven is vanaf dinsdag 18 december tot vrijdag 4 januari 2019 te bewonderen in het Atrium van Stadhuis Den Haag.
Op woensdagavond 19 december j.l. was er is er een openingsborrel, waarbij de ontwerpers met het KOB, de Gemeente Den Haag en ProDemos uitgebreid van gedachten konden wisselen over de mogelijkheden van hun inzendingen, die tijdens de renovatie van het Binnenhof in 2020, bruikbaar kunnen zijn.

VEEL MEDIA AANDACHT
De aandacht van de media voor de winnaars en de Design Contest BinnenhofInsideOut blijft aanhouden. Bijgaand een aantal artikelen.
> De Architect
> De Posthoorn
> Nu.nl
> Events.nl
> Den Haag FM

TROTSE WINNAARS
Op social media verschijnen steeds meer berichten van trotse winnaars. Zoals deze post van Studio Zuid, de winnaars van de eerste prijs in de categorie Professionals.

DESIGNERS GEVEN ANTWOORD
Een prachtig artikel in Den Haag centraal over de Design Contest BinnenhofInsideOut met de kop:
Designers geven antwoord: Wat te doen met het Binnenhof?

STUDIO ZUID DESIGN WINT PRIJS BINNENHOFINSIDEOUT CATEGORIE I PROFESSIONALS
Edwin Scheepens en Janneke Verhagen van Studio Zuid Design, wonnen afgelopen zaterdag 20 oktober tijdens DDW de prijs van Design Contest BinnenhofInsideout in categorie I Professionals met hun Stork Walk. De prijs werd hun overhandigd, op een feestelijke bijeenkomst, door juryvoorzitter Hedy d’Ancona. De andere prijzen in deze categorie gingen naar…

RICK ABELEN WINNAAR BINNENHOFINSIDEOUT, CATEGORIE II STUDENTEN
Rick Abelen, student aan de universiteit Eindhoven, werd afgelopen zaterdag 20 oktober 2018 , tijdens DDW door juryvoorzitter Hedy d’Ancona blij verrast met de 1e prijs in de categorie II (studenten) van de Design Contest BinnenhofInsideOut voor zijn ontwerp Poche. De andere prijzen in deze categorie gingen naar…

ONTWERPEN GENOMINEERDEN BINNENHOFINSIDEOUT OP DDW IN EINDHOVEN
Aanstaande zaterdag 20 oktober gaat Dutch Design Week in Eindhoven weer van start. Het grootste design evenement van Noord-Europa! Tijdens Dutch Design Week 2018 (20 – 28 oktober) wordt het werk en de concepten van ruim 2600 ontwerpers aan meer dan 335.000 bezoekers uit binnen- en buitenland gepresenteerd.
Ook zullen de spectaculaire ontwerpen van de genomineerden van de design contest BinnenhofInsideOut, te bezichtigen zijn op stand 426 Klokgebouw (HAL 4) op Strijp S, het kloppend hart van DDW.
BinnenhofInsideOut is een ontwerpwedstrijd georganiseerd voor heel creatief Nederland: professionals en studenten. Met de uitdaging om een concept te bedenken voor een visuele belevenis die Den Haag extra allure geeft, tijdens de renovatie van het Binnenhof van 2020 tot 2025.

HEDY d'ACONA REIKT, TIJDENS DDW, DE PRIJZEN UIT AAN DE WINNAARS VAN DESIGN CONTEST BINNENHOFINSIDEOUT
Onder leiding van juryvoorzitter Hedy d’Ancona worden de prijzen bekendgemaakt voor de design contest BinnenhofInsideOut.
De prijsuitreiking vindt plaats op het Entresol van het Klokgebouw (HAL 4) op Strijp S, het kloppend hart van DDW. De tentoonstelling met de ontwerpen kunt u bezichtigen in dezelfde Hal 4, van 20 t/m 28 oktober tijdens DDW.

7 CONCEPTEN GENOMINEERD
Zeven van de meer dan dertig ingezonden concepten zijn door de jury genomineerd voor een prijs of eervolle vermelding in de Haagse design contest ‘BinnenhofInsideOut’. De wedstrijd is een initiatief van FaberExposize en richt zich op een aantrekkelijke Haagse binnenstad, waarbij de aandacht voor de geschiedenis van onze parlementaire democratie behouden blijft gedurende de periode dat het Binnenhof wordt gerenoveerd.

JURY AAN DE SLAG MET INZENDINGEN
Onder bezielende leiding van Hedy d’Ancona is de jury drukdoende de vele inzendingen van de design contest BinnenhofInsideOut te beoordelen. In oktober a.s. tijdens een feestelijke bijeenkomst op de Dutch Design Week worden de winnaars bekend gemaakt en de prijzen uitgereikt.
Ook zal er tijdens DDW, op initiatief van FaberExposize, een tentoonstelling te bezichtigen zijn van de inzendingen van de winnaars.

SPANNEND!!
Afgelopen weekend zijn alle inzendingen, netjes gebundeld in mapjes, voor de Design contest BinnenhofInsideOut naar de juryleden gegaan. Dit ter voorbereiding van het juryberaad in de komende maanden.

HOE DE STAD EEN MEDIUM WORDT
Een goed voorbeeld van hoe de stad een medium wordt.
Eind juni komt de Volvo Ocean Race naar Den Haag. Voor het eerst in de historie eindigt deze legendarische zeilrace in Nederland. De Hofstad is trots om de finish te mogen organiseren en brengt de stad nu al langzaam in gereedheid voor dit onvergetelijke sportmoment. Initiatiefnemer van de design contest BinnenhofInsideOut, FaberExposize is de komende week druk bezig met het plaatsen van 278 vlaggen. De speciale vlaggen in de vorm van een zeil worden in betonnen voeten op verschillende plekken in de stad neergezet.

NOG 1 MAAND
In deze laatste maand voor 1 juli wordt er op alle fronten, zowel bij de studenten als de professionals, hard gewerkt om de inzendingen van de ontwerpen voor de Design Contest BinnenhofInsideOut te optimaliseren. Op de foto enkele studenten van de Hogeschool Inholland uit Den Haag en Rotterdam, die hun inzendingen onderling afstemmen.

JURYLID ERWIN OLAF SCHENKT AAN HET RIJKSMUSEUM
412 foto’s, zeven video’s en talloze tijdschriften heeft fotograaf Erwin Olaf geschonken aan het Rijksmuseum in Amsterdam. Ook heeft het museum nog 60 foto’s en drie video’s aangekocht. Bovendien zal er van 16 februari tot 12 mei in 2019 in het Gemeentemuseum en Fotomuseum van Den Haag een dubbele foto tentoonstelling worden gehouden van zijn prachtig werk.

ERWIN OLAF NADRUKKELIJK IN HET NIEUWS
Afgelopen weken stond, Erwin Olaf, een van onze juryleden van BinnenhofInsideOut nadrukkelijk in het nieuws. Vanwege vijf jaar koningschap van Willem-Alexander werden door Olaf officiële foto’s van het koninklijk gezin gemaakt. Met een op een ‘catwalk’ foto lijkend familieportret van het koninklijk gezin wist Erwin Olaf ook nu weer de grenzen van het genre royaltyfotografie te verleggen. De foto’s werden in de pers dan ook met lovende kritieken ontvangen.

EINDEXAMEN STUDENTEN INHOLLAND DEN HAAG EN ROTTERDAM HOUDEN BIJEENKOMST OVER CONTEST BINNENHOFINSIDEOUT
Vandaag, woensdag 25 april, wonen 4e jaarstudenten Communicatie aan de Hogeschool InHolland (Den Haag en Rotterdam) een debriefingbijeenkomst bij in Den Haag. De ingeschreven studenten krijgen zo de kans, om aan de hand van vragen die leven, zichzelf een nog beter beeld te vormen van de design contest BinnenhofInsideOut. De wedstrijd die deelnemers uitdaagt te komen met een concept dat er voor zorgt dat Den Haag tijdens de renovatie van het Binnenhof (van 2020 tot 2025) aantrekkelijk blijft voor bewoners en bezoekers. Geef 800 jaar democratie een podium met de hele Haagse binnenstad als decor!

INSCHRIJVING GESLOTEN
De inschrijving is inmiddels gesloten. We zijn erg blij met het groot aantal aanmeldingen.
De deelnemers gaan aan de slag, om conform de opdracht een creatief en verrassend visueel concept te bedenken voor de openbare ruimte rondom het Binnenhof gedurende de vijfjarige renovatie. Het concept moet bijdragen aan een aantrekkelijke binnenstad, die evenveel of zelfs meer bezoekers trek dan nu. Inzendingen dienen via de website ingestuurd te zijn voor 1 juli 2018
Jurylid Martijn Paulen, mogelijkheden voor ontwerpers
‘Tijdens renovatie van het Binnenhof, kunnen ontwerpers zorgen voor revolutionaire ideeën en innovatieve oplossingen’ , aldus Martijn Paulen, directeur Dutch Design Foundation en tevens jurylid van Design Contest BinnenhofInsideOut. Meer informatie en inschrijven: www.binnenhofinsideout.nl
HOU JIJ DEN HAAG AANTREKKELIJK?
Dan is Design Contest BinnenhofInsideOut jouw uitdaging.
VIDEO OVER RENOVATIE BINNENHOF
Deze video geeft een duidelijk beeld van de renovatie, die het Binnenhof vanaf 2020 tot 2025 te wachten staat.

ONTWERPWEDSTRIJD OP EVENTS.NL
Events.nl roept eventmanagers op om Den Haag aantrekkelijk te houden en deel te nemen aan de ontwerpwedstrijd BinnenhofInsideOut.
Zie oproep op www.events.nl/nieuws/eventmanagers-gezocht
VIDEO OP SOCIAL MEDIA
Om een zo’n groot mogelijke bekendheid voor de Design Contest te genereren, zijn we op social media een campagne gestart met deze video.
KRIJGT HET BINNENHOF EEN LOOPBRUG TIJDENS RENOVATIE?

THEMAJAAR MONDRIAAN TOT DUTCH DESIGN LEVERT 110 MILJOEN EURO OP
Een Mondriaan-schilderij nagemaakt van 350 badhanddoeken op het strand van Scheveningen ANP
De bezoekers van tentoonstellingen en evenementen van het Mondriaan tot Dutch Design-themajaar brachten zo’n 110 miljoen euro in het laatje.
In totaal kwamen er 600.000 bezoekers af op het themajaar dat NBTC Holland Marketing organiseerde. De aanleiding was het honderdjarig bestaan van kunststroming De Stijl.
NBTC-marketingdirecteur Conrad van Tiggelen zegt dat steden en regio’s zoals Amersfoort, waar Mondriaan werd geboren, Drachten, Gelderland en Brabant hebben kunnen “meeprofiteren van internationale bezoekers” die op de evenementen afkwamen. “Door samen met verschillende regio’s en steden te investeren in een aansprekend thema, inspireer je met name internationale gasten tot bezoek aan plekken waarmee ze vooraf nog niet bekend waren.” NBTC – marketingdirecteur Conrad van Tiggelen is een van de juryleden van de Design Contest BinnenhofInsideOut.
'DUIK IN DEN HAAG' EEN INSPIRATIEBRON VOOR DEELNEMERS.
Den Haag is de enige grote Nederlandse stad aan zee. Op slechts een steenworp afstand van de historische binnenstad ligt liefst elf kilometer strand, iets wat blijkbaar nog niet iedereen weet. Om dit gegeven onder de aandacht te brengen van het grote publiek, gaat Den Haag voor het eerst een grote, crossmedia (tv en online) campagne voeren in Engeland, België, Duitsland en Nederland.
Onder het motto ‘Duik in Den Haag’, zijn op 8 november circa 190 bekende en onbekende Hagenaars te water gegaan bij de Pier van Scheveningen. Bij die gelegenheid kregen de bezoekers een ‘sneak preview’ van de citymarketing campagne. De campagne is tevens de voorbode van 200 jaar Scheveningen, wat in januari 2018 gevierd zal worden onder de noemer ‘Feest aan Zee’.
Den Haag wil zich nog duidelijker op de kaart zetten als stad die aan zee ligt. Onderdeel van de campagne is een sprookjesachtige commercial waarin bezoekers letterlijk een duik in Den Haag nemen om te ontdekken wat de stad aan zee allemaal te bieden heeft. Wat is mooier om ook sommige van deze elementen te verwerken in de Design Contest BinnenhofInsideOut!

ARTIKEL OP DE SITE VAN MARKETINGTRIBUNE
Leuk nieuws. Marketingtribune besteedt op haar website met een artikel aandacht aan de Design Contest BinnenhofInsideOut. Het artikel lezen? Dat kan via: http://bit.ly/2BwZssD
VEEL MEDIA AANDACHT VOOR BINNENHOFINSIDEOUT
Veel media aandacht in de dagbladen en vakpers op maandag 23 oktober bij de lancering van de Design contest BinnenhofInsideOut, tijdens DDW in Eindhoven.
De organisatie van Dutch Design Week (DDW) en World Design Event (WDE) kijken met meer dan 335.000 bezoekers terug op een succesvolle editie vol creatieve verbindingen, baanbrekend design en innovaties

HET BINNENHOF OPVALLEND AANWEZIG OP DDW
Eyecatcher in de glazen container van Design contest BinnenhofInsideOut op het Ketelplein is zonder twijfel de maquette van het Binnenhof uitgevoerd als 3D print. De maquette is in opdracht van ProDemos gemaakt door NOV’82 Architecten in Rotterdam. ProDemos is gevestigd in Den Haag. Het bezoekerscentrum staat recht tegenover het Binnenhof. Vanuit die plek biedt men rondleidingen, educatieve programma’s, debatten, exposities en cursussen. Jaarlijks ontvangt ProDemos tienduizenden scholieren, studenten, leden van politieke organisaties, toeristen en andere geïnteresseerden, die via hen ervaren hoe politiek, democratie en rechtsstaat functioneren: www.prodemos.nl. Overigens ontwikkelde de architecten van NOV’82 ook een prachtige app waarmee je een virtueel bezoek kunt brengen aan het Binnenhof.
Het downloaden uit de App Store, voorop de iPad is zeker de moeite waard!: Binnenhof 3D
STAND NO. 5 OP HET KETELPLEIN IN EINDHOVEN
Tijdens de DDW wordt de Design Contest aan het publiek gepresenteerd. Op het Ketelhuisplein kan de glazen container moeilijk worden gemist. Markant in het midden van de presentatie staat de in 3-D vervaardigde maquette van het Binnenhof. Een creatie van de Rotterdamse architect Saynzo Osinga voor opdrachtgever ProDemos.
EERSTE IMPRESSIE VAN STAND OP DDW
I am text block. Click edit button to change this text. Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo.